יום שני, 13 בספטמבר 2010

דיון מרתק במתחם המומחים: כיצד יכול בעל עסק קטן למנף את פעילותו דרך המדייה החברתית?

אייל בירן, ראש אגף לקוחות בבנק לאומי ריכז את הנושא בפייסבוק באופן תמציתי ויעיל והנכם מוזמנים לקרוא כאן את ההקדמה ולהמשיך לעיין במידע בפייסבוק (קישור בהמשך).

לאחרונה יצא לי כמה פעמים לחפש בעלי מקצוע. אתם יודעים .... שרברב עקב נזילה במרפסת, טכנאי מזגנים כי נגמר גז , שיפוצניק כדי לבצע איזו הרחבה שמזמן דחיתי. מצאתי את עצמי מפעיל קשרים חברתיים כמו טלפון לשכנים, שיחה עם עמיתים, העלאת סטטוס בפייסבוק שמבקש המלצות ו.....עיצרו. יותר נכון כאן אני עצרתי. כשהעלתי סטטוס נואש בפייסבוק זכיתי לתגובות מיידיות. חברים לרשת נענו לקריאה והעבירו המלצות שונות. שאלתי את עצמי למה בעצם כל המומלצים הללו שקיבלתי את הפרטים שלהם לא נמצאים כלל ברשת החברתית המובילה בישראל ? למה אתה כמעט לא נתקל בדפים מקצועיים איכותיים ומזמינים של בעלי מקצוע שונים כך שתוכל לעשות להם לייק ולחזור אליהם בשעת משבר ?

התשובה השכיחה לשאלות שהעליתי כאן הינה חוסר מודעות וחשש מפעילות במדיה החברתית מצד בעלי עסקים. יתרה מכך, משיטוט בבלוגים ומקריאת מאמרים ודיונים הקשורים למערכת היחסים האפשרית בין עסקים קטנים ומדיה חברתית ברורה התמונה שעוד ארוכה הדרך לפעילות בעלי עסקים קטנים בפייסבוק כערוץ שיווק עיקרי.

חבל. מדובר בפספוס ענק מצד אותם בתי עסק . שכן דווקא פעילות המדיה החברתית אינה מאופינת בהוצאות גבוהות או חריגות ובעיקרה הינה פעילות זמינה ומזמינה המתאימה במיוחד לעסק מתפתח. אין ספק שחלק מרכזי בהעדר נוכחות עסקית ברשת החברתית נובע מחוסר ההבנה איך מתחילים, מה זה נותן ומה זה דורש? הרי לפעמים אי הידיעה ואי הבנה מאיימים יותר מהתמודדות עם קושי מוכר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה